ΣΤ ΤΑΞΗ : ΓΛΩΣΣΑ (ΜΕΤΟΧΕΣ)






  ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ





1. Τοποθέτησε τις παρακάτω μετοχές στην κατάλληλη στήλη, σύμφωνα με το αν είναι ενεργητικές ή παθητικές.(ποτίζοντας, ποτισμένος, τρέχοντας, βαμμένος, κάνοντας, κουρασμένος, γελώντας, αποκλεισμένος, πηγαίνοντας, χαρούμενος,
προχωρώντας, εκπαιδευόμενος, εκτελώντας, πλυμένος)


ενεργητικές
παθητικές
















2. Να σχηματίσεις τις  μετοχές

       ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ      ΠΑΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ
     ● ενώνω                                                γκρεμίζομαι
     ● κολυμπώ                                             διαιρούμαι
     ● δημιουργώ                                           χρησιμοποιούμαι
     ● τυλίγω  
      ● ντύνομαι
     ● σκάβω
      ● θλίβομαι
     ● περνώ
      ● καίγομαι
     ● αποκλείω
      ● λυπάμαι

         




4. Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τις παθητικές μετοχές.

1. Η φωτογραφική μηχανή είναι___________ (οπλίζω). Το μόνο που θα κάνεις είναι να πατήσεις το κουμπί.
2. Το νερό, εκατομμύρια χρόνια τώρα, ακολουθεί έναν.................................... (ορίζω) κύκλο στη φύση.
3. Το ................................. (πέφτω) πεύκο που βρισκόταν στη μέση του δρόμου σταμάτησε την κυκλοφορία των διερχόμενων οχημάτων.
4. Τα ποτήρια, τα Βάζα, όλα ήταν ................................ (ρίχνω) στο πάτωμα από μία άγνωστη αιτία.
5. Όλη μέρα είναι ....................................... (σκύβω) πάνω από τα χαρτιά και τα βιβλία του.
6. Ο δρόμος για την επιτυχία δεν είναι ................................ (σπέρνω) με άνθη και δάφνες.
7. ....................................... (στέλνω) από τον Ολύμπιο Δία, η γλυκιά θεά κατεβαίνει στη γη ανάμεσα στους θνητούς.
8. Πλήθος βιβλία......................................... (στοιβάζω) το ένα πάνω στο άλλο περίμεναν τον βιβλιοθηκάριο να τα τοποθετήσει στα ράφια της βιβλιοθήκης.
9. Ο σκύλος παρακολουθούσε (σαστίζω) τη φωτιά να ζώνει το σπίτι.
10. Το τηλέφωνό του είναι (γράφω) στο σημειωματάριό του.
11. Τα καλώδια ήταν ……………………………… (μπερδεύω) μεταξύ τους και δυσκολεύτηκε να βρει το σωστό.
12. Οι εργαστηριακές έρευνες έδειξαν πως τα νερά του ποταμού είναι ………………………..
(μολύνω).
13. Το …………………………. (επιβαρύνω) ιατρικό ιστορικό επιδείνωσε την κατάσταση της υγείας του.
14. Μέσα στο παλιό σεντούκι βρήκε το χάρτη ενός_________ (κρύβω) θησαυρού.
15. Ο γιατρός περιποιήθηκε το____________ (χτυπώ) χέρι του.






5.Να γράψετε δίπλα από κάθε πρόταση αν είναι ρηματική (Ρ) ή ονοματική (Ο).

Το διάβασμα του βιβλίου από τους μαθητές. ____
Ανακαλύφθηκε νερό στον Άρη. ____
Το καινούριο βιβλίο παρουσιάστηκε. ______
Οι εκδρομείς προετοιμάστηκαν για το ταξίδι τους. ______
Αύξηση της τιμής της βενζίνης σε λίγες ημέρες. _____
 Σωστή συνεργασία μαθητών και καθηγητών. ______
Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης από τις 3 μ.μ. μέχρι τις 7. ____
Καλλιέργεια βιολογικών προϊόντων από νέους αγρότες. _____

6.Οι παρακάτω προτάσεις είναι ρηματικές. Προσπάθησε να τις μετατρέψεις σε ονοματικές.

a. Αυξήθηκε πολύ η κυκλοφορία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια.


β. Μεγάλη οικονομική κρίση απειλεί τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


γ. Αεροπλάνο γαλλικών αερογραμμών προσγειώθηκε αναγκαστικά στο ελληνικό αεροδρόμιο, ύστερα από Βλάβη στον κινητήρα του.



δ. Ο υπουργός Πολιτισμού επισκέφτηκε ακριτικές περιοχές με την ευκαιρία του εορτασμού της εθνικής επετείου.



ε. Εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού βοήθησαν τους κατοίκους των σεισμόπληκτων περιοχών.



στ. Ομάδα έξαλλων νεαρών κατέστρεψαν καταστήματα μετά από πορεία στο κέντρο της Αθήνας.




ζ. Αυξήθηκε πολύ η κυκλοφορία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνιο.


η. Οι κάτοικοι εγκαταλείπουν την ύπαιθρο και συγκεντρώνονται στις μεγαλουπόλεις.


7.Οι παρακάτω προτάσεις είναι ονοματικές. Προσπάθησε να τις μετατρέψεις σε ρηματικές.

α. Αποκατάσταση των ζημιών σε οδόστρωμα του ορεινού όγκου ύστερα από έντονες βροχοπτώσεις.



β. Πρόκληση ατυχήματος σε ισόπεδη διάβαση, λόγω παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη.



γ. Διακοπή της κυκλοφορίας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας μετά από πτώση δέντρου.



δ. Απαγόρευση απόπλου των επιβατηγών πλοίων για τα νησιά λόγω ξαφνικών θυελλωδών ανέμων. Ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών.


ε. Συγκέντρωση αδιόριστων εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας. Πολύωρη διακοπή της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.


στ. Μείωση των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά. Οικονομική ανακούφιση στο αγοραστικό κοινό.


ζ. Απογοήτευση των φιλάθλων από την ήττα της ομάδας τους. Απειλή επεισοδίων μεταξύ οπαδών των αντίπαλων ομάδων.


η. Προκήρυξη νέων θέσεων εργασίας στο Υπουργείο Οικονομικών. Δημιουργία μεγάλης ουράς στο τμήμα αιτήσεων.






8.Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με το κατάλληλο ρήμα της παρένθεσης στον σωστό χρόνο και στη σωστή φωνή.

(απειλώ, πληροφορώ, βαθμολογώ, αγνοώ, ενημερώνω, αναστατώνω, εξαντλώ)
1. Το καλοκαίρι συχνά πολλοί από εμάς__________ από τις μεγάλες ζέστες.
2. Οι υποψήφιοι συνήθως ______________ σε κάθε μάθημα χωριστά.
3. Συνεχίζονται οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του πλοιάρχου, που ___________μετά το ναυάγιο,
4. Τεράστια κύματα__________ τις παράλιες περιοχές λόγω των κλιματολογικών αλλαγών.
5. Ο σεισμός___________ πολλούς κατοίκους και προξένησε μικρές καταστροφές σε κτίρια.
6.Οι πολίτες συνήθως ............................................... και .....................................................
από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γλώσσα Α τάξη: Να σας διαβάσω; (παρελθοντικοί χρόνοι Αόριστος και παρατατικός)

Α' τάξη Γλώσσα 9 (Το κοτσύφι, ρήματα σε -ιζω και -ευω)