ΤΜΗΜΑ Δ1: ΓΛΩΣΣΑ - ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


Το ταλέντο του Τσάρλι

Το καλοκαίρι μόλις είχε φτάσει. Ο Τσάρλι φύτευε σπόρους στον κήπο του, μπροστά από το σπίτι του. Κάποια στιγμή, σήκωσε το κεφάλι του και είδε τον φίλο του, τον Ντέιβ, να τρέχει προς το μέρος του. Σταμάτησε ό,τι έκανε.

«Τι κάνεις φέτος το καλοκαίρι;», τον ρώτησε ο Τσάρλι.

«Η ποδοσφαιρική ομάδα μου προπονείται για ένα μεγάλο τουρνουά. Φέτος, πιστεύω ότι μπορούμε να κερδίσουμε», απάντησε ο Ντέιβ.

«Ουάου, … αυτό ακούγεται τέλειο».

Καθώς ο Ντέιβ έφευγε, ο Τσάρλι συνέχισε να φυτεύει τους σπόρους του. «Μακάρι να ήμουν και εγώ σε μία ομάδα ποδοσφαίρου», σκέφτηκε, «πρέπει να αρχίσω να προπονούμαι».
Την επόμενη εβδομάδα, ο Τσάρλι πήγε σε ένα γήπεδο.Γνώριζε μία ομάδα παιδιών που έπαιζαν ποδόσφαιρο εκεί. Ο Τσάρλι μπήκε στο παιγνίδι τους, μα τα πράγματα δεν πήγαν καλά. Μπέρδεψε τα πόδια του και έβαλε αυτογκόλ. Όταν τέλειωσε το παιγνίδι, κατάλαβε ότι το ποδόσφαιρο δεν έκανε γιαυτόν.

Ο Τσάρλι έσυρε τα πόδια του προς το σπίτι και άρχισε να δουλεύει στον κήπο του. Σε μια στιγμή, είδε τη Γιαν να περπατά στον δρόμο.

«Γεια σου, Γιαν!», φώναξε, «Τι σκοπεύεις να κάνεις το καλοκαίρι;».

Η Γιαν απάντησε: «Τραγουδάω πολύ. Η χορωδία μου ετοιμάζεται για μια μεγάλη συναυλία».

Ο Τσάρλι αναστέναξε. Σκέφτηκε ότι αυτό ακούγεται διασκεδαστικό και ψιθύρισε:«Εύχομαι να ήξερα να τραγουδώ ...».

Ξαφνικά, το σκάψιμο στον κήπο τού φάνηκε σαν ένας ανόητος τρόπος, για να περάσει κάποιος το καλοκαίρι του.

Μερικές εβδομάδες αργότερα, ο Τσάρλι είδε ένα φυλλάδιο για ένα νέο μουσικό συγκρότημα. Πήγε να δοκιμάσει. Καθώς τραγουδούσε, η φωνή του τσίριζε. Ένας από τους κριτές έκανε έναν μορφασμό. Ο Τσάρλι κατάλαβε ότι δε θα τον επέλεγαν.

Ο Τσάρλι πήγε σπίτι του και φύτεψε λίγους σπόρους. «Όλοι οι φίλοι μου έχουν κάποιο ταλέντο», σκέφτηκε. Μακάρι να μπορούσα να ήμουν και εγώ πολύ καλός σε κάτι.

Για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, ο Τσάρλι συνέχισε να ψάχνει ποιο ταλέντο μπορεί να έχει. Μετά από κάθε νέα προσπάθεια, ο Τσάρλι επέστρεφε σπίτι με το κεφάλι κάτω και περνούσε χρόνο στον κήπο του.
Προς το τέλος του καλοκαιριού, ο Τσάρλι είδε ξανά τους φίλους του τον Ντέιβ και τη Γιαν.

«Πώς ήταν το μεγάλο τουρνουά ποδοσφαίρου;», ρώτησε.

«Κερδίσαμε!», απάντησε ο Ντέιβ.

«Και πώς ήταν η συναυλία;», ρώτησε ο Τσάρλι την Γιαν.

«Είναι αύριο. Η χορωδία μας προετοιμάστηκε πολύ σκληρά και εγώ θα τραγουδήσω ένα τραγούδι μόνη μου!».

«Συγχαρητήρια», τους είπε ο Τσάρλι. «Εύχομαι να ήμουν κι εγώ καλός σε κάτι, για να είμαι περήφανος».

«Αστειεύεσαι;», ρώτησε η Γιαν. «Τα λαχανικά στον κήπο σου είναι τεράστια! Κάθε φορά που προσπαθώ να φυτέψω κάτι, αυτό γίνεται καφέ και ξεραίνεται».

«Αλήθεια; Δεν πίστευα ποτέ ότι η κηπουρική ήταν κάτι ιδιαίτερο». Ο Τσάρλι χαμογέλασε.

«Γιατί δεν έρχεστε και οι δυο αύριο, για να γιορτάσουμε την επιτυχία του Ντέιβ στο ποδόσφαιρο; Η μαμά μου θα ετοιμάσει δείπνο με λαχανικά από τον κήπο μου και μετά μπορούμε να πάμε στη συναυλία της Γιαν!».

Το ταλέντο του Τσάρλι
Ερωτήσεις

1.   Πού βρισκόταν ο Τσάρλι στην αρχή της ιστορίας;

Α) Στον κήπο του.
Β) Στο σχολείο.
Γ) Στον δρόμο.
Δ) Στο σπίτι του.

2.   Ποιος έκανε προπόνηση για το τουρνουά ποδοσφαίρου;
______________________________________________________
3.   Γράψε δύο πράγματα που έκανε ο Τσάρλι στον αγώνα ποδοσφαίρου;

1._________________________________________________
2. _________________________________________________

4.   Στην ιστορία λέει: «Ο Τσάρλι έσυρε τα πόδια του προς το σπίτι». Τι δείχνει αυτό, για το πώς ένιωθε ο Τσάρλι;

Α) Ήθελε να χορέψει.
Β) Ήταν λυπημένος.
Γ) Ήταν αγχωμένος.
Δ) Ήθελε να πάει στον κήπο.

5.   Πώς σκόπευε να περάσει το καλοκαίρι της  η Γιαν;
______________________________________________________
6.   Πώς ένιωσε ο Τσάρλι για την κηπουρική,την πρώτη φορά που μίλησε με τη Γιαν;
______________________________________________________

7.   Για ποιο θέμα έγραφε το φυλλάδιο που βρήκε ο Τσάρλι;

Α) Για έναν ποδοσφαιρικό αγώνα.
Β) Για έναν όμιλο κηπουρικής.
Γ) Για μία καλοκαιρινή συναυλία.
Δ) Για ένα μουσικό συγκρότημα.
8.   Γιατί κάποιος από τους κριτές έκανε έναν μορφασμό;
______________________________________________________

9.   Τι έκανε ο Τσάρλι κάθε φορά που δοκίμαζε μια νέα δραστηριότητα;
______________________________________________________

10. Από πού καταλαβαίνεις ότι η ομάδα ποδοσφαίρου του Ντέιβ ήταν καλή;
______________________________________________________

11.  Ποιου τα λαχανικά έγιναν καφέ και ξεράθηκαν;

Α) Του Τσάρλι.
Β) Το Ντέιβ.
Γ) Της Γιαν.
Δ) Της μητέρας του Τσάρλι.

12. Σε τι ήταν πολύ καλός ο Τσάρλι;
______________________________________________________

13. Τι κατάλαβε ο Τσάρλι στο τέλος της ιστορίας, με τη βοήθεια της Γιαν;

Α) Ότι ήταν ήδη πολύ καλός σε κάτι.
Β) Ήταν καλός στο ποδόσφαιρο.
Γ) Η κηπουρική είναι δύσκολη δουλειά.
Δ) Οι φίλοι του είχαν περισσότερο ταλέντο από εκείνον.

14. Στο τέλος της ιστορίας,γιατί ο Τσάρλι προσκάλεσε τους φίλους του στο σπίτι του;

Α) Για να γιορτάσουν το τέλος του καλοκαιριού.
Β) Για να γιορτάσουν όλοι τα ταλέντα τους.
Γ) Για να παίξουν ποδόσφαιρο.
Δ) Για να τους μάθει  κηπουρική.

15. Τι έψαχνε ο Τσάρλι όλο το καλοκαίρι;

Α) Περισσότερη ώρα, για να δουλεύει στον κήπο του.
Β) Διαφορετικούς φίλους, για να παίζει μαζί τους.
Γ) Έναν νέο τόπο να πάει και να δει.
Δ) Κάτι στο οποίο ήταν πολύ καλός.



και μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε από την Ομάδα Εργασίας Ελληνικών Δημοτικής Εκπαίδευσης



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γλώσσα Α τάξη: Να σας διαβάσω; (παρελθοντικοί χρόνοι Αόριστος και παρατατικός)

Α' τάξη Γλώσσα 9 (Το κοτσύφι, ρήματα σε -ιζω και -ευω)